پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 2409
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1392 23:42

اما "پاتریک جردن" سفیر سابق آمریکا در عربستان (2001-2003) می گوید:" سابقه آشنایی شخصی ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با روحانی می تواند سنگ بنای یک رابطه مناسب و معقول بین ایران و عربستان باشد."


رییس کمیته امور خارجی پارلمان عربستان معتقد است به قدرت رسیدن حسن روحانی رییس جمهور جدید ایران تاثیری در روابط سرد و پر تنش تهران – ریاض ایجاد نخواهد کرد.


به گزارش عصر ایران " عبدالله العسکر" رییس کمیته امور خارجی پارلمان عربستان به خبرگزاری رویترز می گوید:" تفاوت دوره احمدی نژاد با دوره روحانی به نظر من مثل تفاوت "کوکا کولا" و "پپسی" است. من فکر نمی کنم روحانی مثل احمدی نژاد حرف های تند بزند، اما روحانی در موضوعات کلان در چارچوب سیاست های کلی حرکت خواهد کرد که رهبری ایران ترسیم می کند."


پادشاه عربستان سعودی تمامی اعضای پارلمان 150 نفره این کشور را منصوب می کند.

پارلمان عربستان سعودی از اختیارات قانون گذاری و نظارت بر وزیران و کابینه برخوردار نیستند و تنها ضمن بررسی موضوعات مختلف، توصیه هایی ارائه می کند.


در هفته های گذشته تحلیل های مختلفی از سوی رسانه ها و محافل سیاسی عربستان درباره امکان تغییر در روابط دو کشور در دوره روحانی ارایه می شود و برخی ناظران با احتیاط نسبت به امکان گشایش نسبی در روابط دو کشور در دوره روحانی سخن می گویند.


" پاتریک جردن" سفیر سابق آمریکا در عربستان (2001-2003) از جمله افراد خوش بین به تحول در روابط ایران و عربستان در دوره روحانی است . وی می گوید:" سابقه آشنایی شخصی ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با روحانی می تواند سنگ بنای یک رابطه مناسب و معقول بین ایران و عربستان باشد."


از نظر این دیپلمات آمریکایی رابطه ایران و عربستان در دوره روحانی با توجه به سابقه آشنایی شخصی پادشاه عربستان با روحانی بسیار بهتر می تواند باشد. در واقع سابقه آشنایی این دو به آنها این توانایی را می دهد که بر مبنای احترام متقابل رابطه برقرار کنند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر