پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 23796
تاریخ انتشار: 21 تير 1395 01:40
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به وضعیت نامناسب آب شرب و همچنین قطعی آب کشاورزان در ساختمان استانداری خوزستان تحصن کرد.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد امروز در اعتراض به قطعی مکرر آب و کمبود آب و در نتیجه به خطر افتادن کشاورزی و نخلستان‌های شادگان امروز پس از جلسه با استاندار خوزستان اعلام کرد تا زمان حل مشکل از استانداری خارج نمی‌شود.
(تصویر) تحصن نماینده مجلس در استانداری خوزستان

وی ساعتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آب رودخانه جراحی قطع شده و نخلستان‌های موجود در شادگان که یکی از تولیدکنندگان مهم خرما در خوزستان و ایران است در خطر قرار گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: در این مدت به هر وسیله به مسئولان اطلاع دادیم و خواستیم مشکل حل شود اما حل نشد و به همین دلیل بنده تصمیم گرفتم تا زمانی که مشکل حل نشده ساختمان استانداری خوزستان را ترک نکنم.

وی با اشاره به دیدار استاندار خوزستان از شادگان و اطلاع از وضعیت شهرستان گفت: منصفانه نیست که کشاورزی شادگان به دلیل قطع شدن آب رودجراحی در خطر نابودی باشد اما در قسمت بالادست رودخانه کشاورزی صورت بگیرد و از آب رودخانه نیز استفده کنند.

نماینده مردم شادگان گفت: آب شرب مردم نیز در شهرستان شادگان در ایام عید فطر که مردم به دلیل میهمانی و دید و بازدیدهای عیدانه نیاز داشتند قطع بود و در طول ماه رمضان همین مشکل وجود داشت.

وی گفت: ادامه این روند و این مشکلات علاوه بر ضربه به مردم و بیکاری کشاورزان سبب ترک شهر می‌شود و به همین دلیل برای درخواست از مسئولان وارد استانداری شده‌ام و تا زمان حل مشکل در همین مکان می‌مانم تا فکری برای مردم حوزه انتخابیه‌ام شود.

به گزارش تسنیم، استان خوزستان به عنوان پرآب ترین استان کشور دارای بیشترین تعداد سد نیز هست این در حالی است که در برخی مناطق این استان در طول ماه مبارک رمضان مشکل قطعی و بی‌کیفیتی آب شرب یکی از مشکلات جدی مردم بوده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر