جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 23610
تاریخ انتشار: 10 تير 1395 23:07
به دنبال دستور قاطع رئیس جمهوری برای بررسی موضوع حقوق ها، مدیران چهار بانک رفاه، ملت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به سبب دریافت حقوق ها و وام های نامتعارف توسط وزیر اقتصاد تغییرکردند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از یک مقام آگاه گفت: به دنبال دستور قاطع رئیس جمهوری برای بررسی موضوع حقوق ها، مدیران چهار بانک رفاه، ملت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به سبب دریافت حقوق ها و وام های نامتعارف توسط وزیر اقتصاد تغییرکردند.

به گزارش «انتخاب»؛ این مقام آگاه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: پس از دیدار ماه رمضان هیات دولت با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر رسیدگی سریع به این موضوع، بحث برکناری مدیران بانکی متخلف در دستور کار قرار گرفت.

وی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: از آنجا که وزیر اقتصاد رییس مجمع عمومی بانک های دولتی است، تغییر مدیران بانکی با سرعت بررسی شد که به دنبال آن مدیران بانک های صادرات، ملت و مهر ایران از مسئولیت خود کنار گذاشته شدند.

این مسئول بانکی اضافه کرد: قرار بود مدیر یک بانک دیگر نیز تغییر کند که این موضوع برای بررسی بیشتر به تعویق افتاده است.

تاکنون تغییر مدیران عامل بانک های صادرات و قرض الحسنه مهر ایران رسانه ای شده است که بر اساس آن «اسماعیل لله گانی» از بانک صادرات و «سیامک دولتی» از بانک قرض الحسنه مهر ایران خداحافظی کردند. 

«مرتضی اکبری» از بانک توسعه صادرات ایران جای دولتی را گرفت اما هنوز جایگزین لله گانی مشخص نشده است.

همچنین تغییر «علی رستگار» مدیرعامل بانک ملت، نیز قطعی شده و قرار است «هادی اخلاقی فیض آثار» عضو هیات مدیره بانک سپه، به عنوان مدیرعامل جدید این بانک معرفی شود.

پیش از این نیز «علی صدقی» مدیرعامل بانک رفاه، به دلیل دریافت حقوق نامتعارف از سوی مجمع عمومی این بانک کنار گذاشته شد و «محمدعلی سهمانی» مدیرعامل بانک توسعه تعاون، مسئولیت این بانک را بر عهده گرفت.

نفر بعدی کیست؟

در همین حال، برخی منابع از تلاش ها برای برکناری صفدر حسینی خبر می دهند، این درحالیست که پیش از این سایت تدبیر و امید نیز ادعا کرده بود که صفدر حسینی، رییس صندوق توسعه ملی به زودی کناره گیری خواهد کرد.

بنابراین گزارش، پس از هجمه شدید مخالفان دولت به رییس صندوق توسعه ملی و پس از آنکه رهبر معظم انقلاب بر پیگیری موضوع حقوق های غیرمتعارف و اطلاع رسانی درباره آن به مردم تاکید کردند، وی از سمت خود استعفا خواهد داد.

در ماجرای هجمه به مدیران دولتی، بی اخلاقی های فراوانی انجام شد و در مواردی به دروغ، ارقام بالایی به عنوان حقوق آنها وانمود شد در حالی که برخی اسناد منتشرشده، حتی فیش حقوقی هم نبودند.

با این وجود، اخبار رسیده حاکی از آن است که صفدر حسینی به دلیل رفع تنش ها و دور شدن حواشی از دولت تدبیر و امید، به ویژه پس از بیانات رهبر معظم انقلاب، با پیش بینی اینکه این هجمه ها ادامه خواهد یافت، به زودی استعفا خواهد داد تا دولت از این حاشیه ناخواسته دور شده و با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر