جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 21940
تاریخ انتشار: 04 ارديبهشت 1395 13:22
بانکداری ایرانی – هفته گذشته بیمه مرکزی، طی گزارشی ، وضعیت شغلی بیمه گرها را منتشر کرد . این گزارش با انتقاد بیمه گرها مواجه شد است منتقدان می گویند تعداد بالای نمایندگان عاملی برای دو شغله شدن افراد شده و بیمه مرکزی حین ارائه کد کارگزاری باید به این موضوع توجه می کرد. زیرا در حال حاضر حدود30هزار  نماینده در بخش غیردولتی مشغول هستند و 10هزار نماینده در بیمه ایران مشغول هستند که به عقیده  کارشناسان این آمار برای صنعت بیمه ایران بالا به نظر می رسد. 

در همین رابطه ، مسعود حجاریان ، رئیس انجمن حرفه ای صنعت بیمه ، طی گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها  اعلام کرد که  صنعت بیمه به این تعداد نماینده نیاز ندارد و به نظر می رسد تعداد نمایندگان باید کاهش یابد . باید نمایندگان حقیقی و فعال مشخص شوند و باید تلاش کرد تا متخصصین در این خصوص به فعالیت ادامه دهند. 

حجاریان می افزاید که بیمه مرکزی در دوره ای توانگری مالی شرکت ها را رها کرد و در همان دوره به تعداد نمایندگان افزوده شد. رئیس انجمن حرفه ای این پرسش را مطرح می کند که چگونه یک شرکت بیمه در طول یک سال 2 هزار نماینده گرفت و کنترل و جلوگیری از تقلبات در این سیستم چگونه اعمال شد؟ وی ادامه می دهد که معنی و مفهوم کنترل از بین رفته چراکه شرکتی که توانگری مالی سطح 5 داشت از بیمه مرکزی مجوز 2 هزار نمایندگی را دریافت کرد؟ وی ادامه می دهد به دلیل ناتوانی در کنترل ها سرمایه مورد نیاز شرکت های بیمه افزوده شد و اکنون مقام ناظر به این نتیجه رسیده است که اغماص صورت نگیرد.

در گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی آمده است که ، بر اساس این طرح، مشخصات بیش از ۵ هزار نماینده دو شغله برای تعیین تکلیف به موسسات بیمه ابلاغ شده ‌است. و شرکت‌های بیمه موظفکرد که  حداکثر تا مدت سه ماه نسبت به اصلاح وضعیت این دسته از نمایندگان بیمه اقدام کنند. این در حالی است که نمایندگان و کارگزاران طبق مقررات مصوب شورای‌عالی‌بیمه مجاز به فعالیت در هیچ شغل دیگری نیستند.

طبق اين طرح، شركت‌هاي بيمه آرمان و كارآفرين بالاترين درصد نمايندگان دوشغله نسبت به كل نمايندگان فعال شركت (به ترتيب ۴۷ و ۲۴ درصد) را دارا هستند. در سه شركت بيمة سامان، پاسارگاد و پارسيان نيز نسبت نمايندگان دوشغله بيش از ۲۰ درصد كل نمايندگان است.

بر اساس اين گزارش، شركت‌هاي بيمة سرمد و كوثر كمترين درصد نمايندگان دوشغله نسبت به كل نمايندگان فعال شركت (به ترتيب۷ و ۱۰ درصد) را دارا هستند.

  به گزارش بانكداري ايراني ،  همچنين شركت‌هاي بيمة ايران، پاسارگاد و پارسيان بيشترين تعداد نمايندگان دوشغله از مجموع نمايندگان دوشغله (به ترتيب ۱۱۸۷ و ۴۵۳ و ۳۹۴ نفر) و شركت‌هاي بيمه سرمد و تعاون كمترين تعداد نمايندگان دوشغله از مجموع نمايندگان دوشغله (به ترتيب ۳۳ و ۳۶ نفر) را به خود اختصاص داده‌اند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر