جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 21548
تاریخ انتشار: 17 فروردين 1395 19:58
مشاور سابق وزیر صنعت در امور زنان تاکید کرد

ضرورت فراهم‌سازی تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی

مشاور سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان و خانواده گفت: دولت باید تسهیلاتی را برای توسعه مشاغل خانگی فراهم کند و به عنوان زمینه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی به این نوع مشاغل بنگرد.

به گزارش راه امروز به نقل از ايسنا، ثریا ظفری در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: عملی کردن اقتصاد مقاومتی نیاز به حمایت دولت دارد. مشاغل خانگی که به بخش صنعت کمک می‌کنند بویژه برای زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست می توانند درآمد خیلی خوبی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: ازجمله مشاغل خانگی می‌توان به صنایع دستی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌ قیمتی و محصولات قابل تکمیل در خانه بویژه در حوزه برق و الکترونیک اشاره کرد و این فعالیت‌ها می‌تواند درآمد خیلی خوبی برای زنان بویژه زنان سرپرست خانوار داشته باشد.

مشاور سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان و خانواده درباره میزان فراهم شدن بستر از سوی دولت برای توسعه مشاغل خانگی اظهارکرد: زمانی که مشاور وزیر صنعت در امور زنان بودم طرح تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را به مرکز امور زنان ارایه دادم و با توجه به مذاکرات انجام شده با مدیران وزارتخانه کارگاه‌هایی احداث شد و تراش سنگ به زنان آموزش داده می شد.

وی افزود: زنان با آموزش چند ماهه و با خرید یک دستگاه تراش سنگ قادر می‌شدند که به تراش سنگ بپردازند؛ البته این کار باید توأم با ذوق و استعداد باشد البته ما برای عرضه این محصولات چندین نمایشگاه را دایر کردیم و از آن به خوبی استقبال ‌شد.

ظفری در پایان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وام‌هایی به متقاضیان مشاغل می‌دهد و بهتر است این وام‌ها‌ بیشتر به افرادی که استعداد و علاقه به کارهای دستی دارند بویژه به زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست داده شود تا آنان با بهره‌گیری از این وام ضمن امرار معاش به خودکفایی حتی صادرات کمک کنند.
برچسب ها: مشاغل خانگی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر