جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 20371
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 00:50
نعمت زاده خبر داد:

۳توافق خودرویی با ژرمن ها

وزیر صنعت با بیان اینکه برای مشخص شدن امضای قرارداد با پژو یک هفته دیگر صبر کنید، اعلام کرد: در مذاکرات امروز در تهران به سه توافق خودرویی با شرکتهای آلمانی رسیدیم.

به گزارش راه امروز- فرشته فریادرس: محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه جلسه امشب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهور به فرانسه و ایتالیا اظهار داشت: در حوزه خودروسازی همکاری هایی در حوزه ساخت خودرو و ارتقای تکنولوژی ها با کشورهای خارجی پیگیری شده است که امیدواریم بتوانیم آنها را در شرایط جدید اقتصاد ایران به نتیجه برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  در پاسخ به سوالی مبنی بر امضای قرارداد با شرکت پژو فرانسه برای تولید خودرو در سفر پیش روی رئیس جمهور افزود: برای دریافت پاسخ این سئوال یک هفته دیگر باید صبر کنیم اما در مجموع قراردادهای جدیدی که در حوزه خودروسازی امضا خواهند شد، کاملا مورد تایید دولت و مطابق با سیاستهای جدیدی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین کرده و بر اجرای آنها نظارت می کند.

وی تصریح کرد: چندین اصل در این قراردادها دیده شده که مهمترین آنها مشارکت و سرمایه گذاری مستقیم متقاضیان حضور در صنعت خودروسازی ایران است به نحوی که حداقل آورده بخش خارجی ۵۰ درصد و سهم طرف ایرانی نیز ۵۰ درصد باشد.

به گفته نعمت زاده، البته در برخی موارد سهم خارجی ها در آورده سرمایه بیش از ۵۰ درصد خواهد بود، ضمن اینکه حداقل یک سوم تولیدات باید به خارج کشور صادر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر این اساس کیفیت و استانداردهای تولید خودرو باید در سطحی باشد که بازارهای خارجی آن را بپذیرند، ضمن اینکه موضوع آلایندگی باید در تولید خودروها مطابق با آخرین استانداردهای خارجی باشد و همکاری های لازم در طراحی و مهندسی برای طراحی خودروهای جدید میان شرکتهای ایرانی و خارجی صورت گیرد.

نعمت زاده  مورد به مذاکرات امروز خود با شرکتهای خودروساز آلمانی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز با شرکتهای آلمانی مذاکراتی را انجام شد که بر اساس آن، سه مشارکت را توافق کردیم،  البته شاید ظرف دو تا سه ماه برای تبدیل شدن به قرارداد زمان نیاز داشته باشد اما چارچوبهای آن مشخص شد.

وی گفت: بر ساس این توافقات، آورده سرمایه گذاری خارجی در یک قرارداد ۳۰ درصد، در قرارداد دیگر ۴۹ درصد و در یک قرارداد ۵۱ درصد خواهد بود، ضمن اینکه قرار بر این شده که در زمینه تولید خودروهای تجاری با آلمانی ها همکاری کنیم.  تاکید بر این است که نوع موتور و مشخصات فنی خودرویی که در ایران ساخته خواهد شدشد، موتور پایه گازسوز یا دیزلی بر مبنای یورو ۵ باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر