جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 15295
تاریخ انتشار: 26 آبان 1394 23:01
فیلم «حکایت عاشقی» در شرایطی قرار بود در سینماها به نمایش درآید که امروز مشخص شد آغاز اکران عمومی این فیلم به تعویق افتاده تا شایعه ممنوع الفعالیتی بهرام رادان به شدت در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد اما سخنگوی شورای صنفی نمایش این گمانه را رد می‌کند و علت تعویق اکران این فیلم سینمایی را مسئله دیگری می‌داند.

به گزارش  راه امروز به نقل از تابناک؛ «حكايت عاشقی» به کارگردانی احمد رمضان‌زاده و به تهیه‌کنندگی مسعود جعفری جوزانی یکی دیگر از فیلم‌هایی بود که قرار بود از روز چهارشنبه (فردا) اکران عمومی شود اما به یک باره اعلام شد اکران این فیلم فعلاً به تعویق افتاده است؛ اتفاقی که هرچند بی‌سابقه نیست اما با توجه به حضور بهرام رادان در جایگاه بازیگر نقش نخست این فیلم، حاشیه ساز شده بود.

«حکایت عاشقی» برگرفته از زندگی یک عکاس واقعی به نام احمد ناطقی است که به عنوان اولین نفر بعد از بمباران شیمیایی حلبچه به این منطقه وارد می‌شود و از آن عکاسی می‌کند. این فيلم قصه عشق عکاس به يکي از بازماندگان بمباران شيميايی حلبچه را روایت می کند و در ایم میان نقش محوری یعنی عکاسی به بهرام رادان سپرده شده است.

در برخی شبکه‌های اجتماعی با استناد به خبر رد شده پخش قسمتی از «خندوانه» که رادان در آن حضور داشته، عدم اکران این فیلم را نیز در راستای ممنوع التصویری و ممنوع الفعالیتی رادان به واسطه حواشی تیرماه قلمداد کردند و او را در لیست ممنوع‌الفعالیت قرار دادند.

پس از اعلام قانونی شدن ازدواج همجنس‌بازان در سراسر ایالات متحده آمریکا، در خاورمیانه نیز برخی اشخاص واکنش‌هایی نشان دادند؛ بهرام رادان از جمله آنها بود که در یک توئیت، تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان در آمریکا را اتفاقی تاریخی و نوشته بود: «رأی دیروز دیوان عالی امریکا در قانونی اعلام کردن ازدواج همجنسگراها اتفاقی تاریخی بود، شاید به اندازه لغو برده داری... از لینکلن تا اوباما...».
واکنش‌ صریح به شایعه ممنوع الفعالیت شدن بهرام رادان

رادان اما پس از این توئیت با خواندن نوشته یکی از دنبال کنندگان صفحه‌اش، نظرش را در این باره تکمیل کرد. یکی از دنبال کنندگان صفحه‌ی او فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به این بازیگر تبریک گفته ‌و نوشته بود، ‌«ماه مبارک رمضان با خوشحالی در مورد ازدواج همجنس بازان تناسب نداره، فی الواقع.» رادان هم در پاسخ او نوشت: «اولا نباید تناسب داشته باشه، دوما خوشحالی نبود چون نفع یا ضرری برای من نداره، منظور تابوئیست که شکسته شد‌».

با این حال به سرعت انتقادات جدی نسبتا به موضع‌گیری بهرام رادان در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های آنلاین و در آخر رسانه‌های مکتوب طرح شد که رادان را واداشت تا پس از رسیدن نقدها به رسانه‌های آنلاین و پیش از انتشار رسانه‌های مکتوب، توئیتش را حذف کند و سپس بهرام رادان چنین یادداشتی منتشر کرد و در ادامه نیز، پس از مجموعه وسیع از نقدها و به خصوص نقد تند کیهان، بهرام رادان در نامه‌ای به حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان، از موضع گیری‌اش عذرخواهی کرد.

بدین ترتیب بیلبوردهای سطح پایتخت که بهران رادان را در حال تبلیغ یک برند نشان می‌دهد، جمع نشد و او از وقایع روزمره سینمایی نیز حذف نشد و به واقع همه چیز ختم به خیر شد اما با عدم اکران «حکایت عاشقی» دوباره شایعات اوج گرفت و سخن از ممنوعیت فعالیتش به میان آمد.

در این میان اما مسئولان به طور قطع بر این شایعات خط بطلان می‌کشند و علت تعویق اکران «حکایت عاشقی» را ترافیک در اکران عنوان می‌کنند. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت و گو با «تابناک» ضمن رد این شایعه، درباره علت تعویق اکران این فیلم تصریح نمود: در روزهای برخی سینماگران به کثرت فیلم‌های در حال اکران و کاهش سانس‌های فیلم‌های در حال اکران در گروه آزاد اعتراض کرده بودند و این وضعیت را به ضرر فیلم‌های روی پرده تلقی کرده بودند.

وی افزود: پس از بررسی این اعتراضات، به این نتیجه رسیدیم که اکران فیلم‌های تازه در گروه آزاد را اندکی به تعویق بیاندازیم تا ظرفیت سانس‌های نمایش فیلم‌های روی پرده کاهش نیابد و امکان نمایش مناسب فیلم‌ها فراهم باشد. در همین راستا تصمیم گرفته شد، اکران فیلم با تاخیر صورت پذیرد. «حکایت عاشقی» همچنان در نوبت اکران است و در صورت تصمیم گیری برای اکران‌ فیلم‌های تازه، این فیلم نیز اکران خواهد شد.

فرجی ضمن رد شایعات درباره ممنوع الفعالیت شدن بهرام رادان، هرگونه دستور مبنی بر عدم اکران «حکایت عاشقی» را رد کرد و تاکید نمود: همانگونه که گفتم اکران این فیلم دلایلی صنفی داشته و ارتباطی با بازیگرانش ندارد و در آینده با اکران این فیلم، عدم صحت این شایعات مشخص می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر