پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 14024
تاریخ انتشار: 07 شهريور 1394 06:04
روز گذشته تعدادی از ستارگان جهان در دیداری خیریه مقابل ستارگان کشورمان به میدان رفتند. این مسابقه که عواید حاصل  از آن به بیماران ام اس تعلق  می گرفت حدود 50 هزار تماشاگر را به ورزشگاه آزادی کشاند.

 


 حاشیه‌های ورود ستارگان جهان

بازیکنان نامدار سابق جهان روزهای پنجشنبه و جمعه وارد ایران شدند. درحالی که پنجشنبه  شب‌گذشته ورود روبرتو کارلوس و میشل سالگادو با حواشی بسیار زیادی همراه بود، اما بامداد روز گذشته  ورود دیگر اعضای تیم فوتبال ستارگان جهان با نظم خاصی انجام شد. البته هنگامی که ستارگان فوتبال جهان می خواستند سوار اتوبوس شوند استقبال زیاد هواداران ایرانی شان باعث بروز بی نظمی هایی نیز شد. بازار عکس‌های سلفی نیز در سالن داغ داغ بود. دیروز اما حدود 80 هوادار و علاقمند به این ستارگان دنیای فوتبال برای گرفتن عکس یادگاری و دیدن ستارگان جهانی  از نزدیک به هتل اسپیناس مراجعه کرده بودند که از ورود آنان به داخل هتل ممانعت به عمل آمد. همچنین از ورود یک گروه مستندساز که قصد تهیه مستند داشت به داخل هتل جلوگیری شد و طی هماهنگی مسئولان حراست وزارت ورزش برای انجام این کار، ستارگان فوتبال نیز اعلام کردند که تنها در صورت انعقاد قرارداد مصاحبه می کنند.

 ستارگان جهان در مورد ایران چه گفتند؟

میشل سالگادو مدافع سابق رئال مادرید بعد از ورود به تهران گفت: ایران فوتبال خیلی خوبی دارد و برای دومین بار است که من به این کشور سفر می کنم. وی در پاسخ با این پرسش که چقدر از بازیکنان ایران شناخت دارید، گفت: من یکسال و نیم است «علی دایی» که رکورددار بهترین گلزن جهان است را می شناسم و نیز با «جواد نکونام» دوستی خیلی خوبی دارم. روبرتو کارلوس پس از حضور در ویژه برنامه 90 که اختصاص به دیدار خیرخواهانه تیم‌های فوتبال ستارگان جهان و ستارگان ایران داشت در خصوص این بازی و دلیل حضورشان با تیم ستارگان جهان گفت: خیلی خوشحالم از این‌که در ایران هستم و از اینکه این همه مردم مهربان را می‌بینم لذت می‌برم. آرزو داشتم به ایران بیایم و خوشحالم از اینکه آمدم. قشنگ‌ترین چیزی که دیدم محبت مردم و عشق آنها به فوتبال بود. لوئیز فیگو ستاره سابق فوتبال جهان گفت: وقتی برای شرکت در بازی خیرخواهانه به نفع بیماران «ام اس» از سوی «میشل سالگادو» دعوت شدم با خوشحالی استقبال کردم. تیم فوتبال ایران بسیار طرفدار دارد و امیدوارم که از بازی پیش رو لذت برده و یک روز خوب را در ایران بسازیم. ویتور بایا دروازه بان سابق تیم ملی پرتغال به نقل قول از فابیو کاناوارو و فرناندو کوتو به دلیل ضعیف بودن زبان انگلیسی آنها گفت: همه ما خیلی خوشحال هستیم که در ایران به سر می بریم و می خواهیم اینجا شهری جدید و آدم‌های جدیدی ببینیم تا با فوتبال بتوانیم به یکدیگر نزدیکتر شویم.  مارسل دسایی ، یکی از اعضای تیم فوتبال ستارگان جهان، پس از ورود به تهران گفت من تا به حال ایران را ندیده ام و برای انجام یک بازی دوستانه به ایران آمده ایم. فوتبال باعث می شود ما کنار هم جمع شویم. او درباره شناختش از ایران هم گفت: خیلی ایران را نمی شناسم، اما می دانم فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد و خوشحالم که به ایران آمده ام.

 گزارش مسابقه

پیش از آغاز این دیدار، مسابقه دوستانه ای با حضور کوتاه قامتان بلند همت برگزار شد که این مسابقه با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید. اولین صحنه جالب بازی حرکت تماشایی علی کریمی بود که یکی دو بازیکن تیم حریف را با حرکات همیشگی خود جا گذاشت اما پاس وی به هم تیمی اش نرسید. در دقیقه 20 بازی علیرضا نیکبخت واحدی در پشت محوطه جریمه خطایی را روی یورک انجام داد که پس از آن هواداران به شدت کارلوس را مورد تشویق خود قرار دادند. در همین صحنه روبرتو کارلوس با ضربه ایستگاهی و برخورد توپ به دیوار دفاعی توانست دروازه عابدزاده را باز کند. در دقیقه 32 لوئیس فیگو از پشت محوطه جریمه شوتی به سمت دروازه عابدزاده زد که توانست گل دوم ستارگان جهان را به ثمر برساند. پیش از گل سوم تیم ستارگان جهان، ویتور بایا دروازه بان این تیم به‌دلیل خطای هند بیرون محوطه جریمه از خداداد افشاریان داور مسابقه کارت قرمز گرفت. افشاریان پس از اینکه بایا با خنده او را در بغل گرفت کارت خود را به زرد تغییر داد!  در دقایق پایانی نیمه اول مندیه‌تا از جناح راست سانتری را روی دروازه عابدزاده انجام داد که پائولتا در محوطه 6 قدم نتوانست دروازه خالی را باز کند و توپش به بیرون رفت اما در ادامه پائولتا توانست گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر برساند. بازی در نیمه دوم از تب و تاب افتاد و هیچکدام از دو تیم موقعیت خطرناکی روی دروازه یکدیگر نداشتند. افشاریان در دقیقه 70 بازی یک بار دیگر استراحتی کوتاه به بازیکنان داد تا با نوشیدن آب نفسی تازه کنند. در ادامه که بازیکنان کمی شرایط بهتری پیدا کردند و نفسی تازه کردند، تیم ستارگان جهان موفق شد یک گل دیگر به ثمر برساند که این گل آفساید بود. عادل فردوسی‌پور در اواخر بازی وارد میدان شد و جای کریم باقری را گرفت. در نهایت مسابقه با نتیجه سه بر صفر به پایان رسید.

 حواشی بازی

علیرضا منصوریان و حمید استیلی اولین بازیکنانی بودند که وارد زمین شدند و به شدت تشویق شدند. پس از ورود تیم ستارگان ایران احمدرضا عابدزاده، علی کریمی و فرهاد مجیدی به شدت مورد تشویق قرار گرفتند. علی پروین به سبک دوران گذشته به شدت از سوی هواداران حاضر در استادیوم مورد تشویق قرار گرفت. یک هوادار درون زمین پرید و به سمت فرهاد مجیدی رفت. این هوادار هنگام خروج از زمین عدد 4 را نشان می‌داد. هنگامی که فرهاد مجیدی به سمت جایگاه تماشاگران استقلال رفت پرسپولیسی‌های حاضر در ورزشگاه به شدت کریمی را تشویق کردند. نکته جالب این که در هر دو تیم بازیکنانی با شماره‌های مشابه وجود داشتند. مثلا در تیم ستارگان جهان کاناوارو و کوتو با شماره 5 و در تیم ستارگان ایران هم بازیکنانی مانند استیلی، نامجو مطلق، منصوریان و مجیدی  با شماره 7  به میدان رفتند. درحالی که پیش از آغاز بازی یک جیمی جامپ به وسط زمین پریده بود در اواسط نیمه اول هم یک هوادار دیگر به داخل زمین پرید. فرهاد مجیدی که در ترکیب اصلی تیم ستارگان حضور داشت بین دو نیمه به دلیل آنکه باید به سفر خارجی می‌رفت، ورزشگاه آزادی را ترک کرد. وی پیش از شروع در تیم ستارگان شرط کرده بود به خاطر اینکه باید به سفر برود نمی‌تواند به طور کامل و 90 دقیقه در خدمت تیم باشد. البته در آزادی شایعه شد که این بازیکن به خاطر تعویض، قهر کرده است!




نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر