جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 1363
تاریخ انتشار: 28 تير 1392 00:47
مصطفي پور محمدي در مراسم ضيافت افطاري جامعه اسلامي مهندسين که پنجشنبه شب در مسجد دانشگاه امام صادق عليه السلام برگزار شد با اشاره به اين که قرار بود حجت الاسلام ناطق نوري در مراسم امروز سخنراني کند گفت: اميدوار بوديم که ايشان با حضور در اين مراسم روزه سکوتشان را مي شکستند و همراهي و هم نوايي با يارانشان داشتند که البته دارند و جاي ايشان خالي است.

به گزارش راه مردم به نقل از سرویس سیاسی انتخاب، رئيس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به انتخابات رياست جمهوري 92 گفت: ما در اين انتخابات با يک موفقيت بزرگ مواجه شديم که آن خلق حماسه سياسي بود و خداوند در اين انتخابات مسير دسترسي به مطالبات مردم را براي ما فراهم کرد و اين رزق بزرگ را خارج از محاسبات ما به ما عنايت کرد.

عضو جامعه روحانيت مبارز افزود: تقوا سلامت رفتاري و سلامت ذهني و فکري، سياسي که از آن به تقواي سياسي تعبير مي کنيم موجب شد که اين انتخابات يک خروجي خوب، نيکو و ارزشمند داشته باشد.

وي همچنين با اشاره به تقواي سياسي در اين دوره از انتخابات گفت: در انتخابات 92 هيچ کس از مرزها عبور نکرد، حق هيچ کس ضايع نشد و همه بر اصول پاي بند بودند و همانطور که رهبري فرمودند راي مردم حق الناس است به حقوق يکديگر تجاوز نکرديم يعني حتي حق کساني که نظام سياسي را قبول نداشتند پذيرفتيم و در نتيجه در انتخابات 92 تقواي سياسي شکل گرفت.

به نوشته ی مهر، پورمحمدي با بيان اين که در چند سال اخير در اجراي و پايبندي به اصول دچار افراط و تفريط شده بوديم گفت: در اين ايام رهبر عظيم الشان انقلاب اصول فراموش شده را يادآوري کردند و همه گروه ها و جريانات سياسي بر چارچوبها پايند بودند و اين يعني اصولگرايي.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور با تاکيد بر اين که اصولگرايان بايد بيش از ديگر جريانات سياسي بر حقوق عامه مردم و حقوق اساسي پايبند باشند گفت: در اين انتخابات يک عده پيروز نشدند اما دستاورد بزرگ انتخابات آن بود که همه فکر مي کنند بهترين اتفاق افتاده است و به خاطر همين موضوع تقواي سياسي و اجتماعي در جامعه ايجاد شد.

عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اين که امروز در شرايط خطيري در کشور و منطقه قرار داريم گفت: امروز جريان سلطه، کفر، استکبار، ضدانسان و ضد عقل در منطقه وجود دارد که در حال آشوب آفريني و در مناطق مختلف آتش افروزي و فتنه گري است اما آنچه که عجيب است اين است که سردمداران ثروت و اشرافيت و شيوخ نيز با اين جريان جمع شده اند.

وي افزود: امروز پول اين اشرافيت متهجر و سربازان مفت و ارزان بي عقل در خدمت سلطه جهاني قرار گرفته است و به جان حق طلبان که ما هستيم افتاده اند. بنابراين هنگامي که رهبري تعبير مي کنند که ما در پيچ سخت تاريخي خطيري قرار داريم به خاطر اين شرايط است.

پورمحمدي با بيان اين که تنها راه پيروزي بر جريان کفر و سلطه، پايداري و ياد خدا بودن است ادامه داد: در مقابل اين همه توطئه ها و دشواري ها که مقابل ما قرار دارد خداوند مي گويد اگر مي خواهيد از شر دشمنان نجات پيدا کنيد بايد از خدا و رسولش پيروي کند و اطاعت از رسول يعني اطاعت از رهبري.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور همچنين با بيان اين که بايد براي نقد وضعيت موجود بايد جانب انصاف را رعايت کنيم امروز در شرايطي که وضعيت کشور با دستاورد بزرگ و ارزنده انتخابات به ثبات رسيده ما حق داريم دوره گذشته را نقد کنيم اما بايد مواظب باشيم که اين نقدها به کشمکش ها، سوء ظن ها و اتهام زدن ها تبديل نشود که اگر اين بشود اين انتقادها تبديل به ايجاد فضاي ياس و نااميدي در جامعه خواهد شد.

عضو جامعه روحانيت مبارز با تاکيد بر اين که بايد بپذيريم فعاليت تشکيلاتي اصولگرايان در انتخابات 92 پيروز نشد گفت: فعاليت تشکيلاتي اصلاح طلبان در اين انتخابات پيروز شد اما چون اصولگرايان در قواي سه گانه و قدرت حضور داشتند بايد بدانند که شايد وظيفه خود را به خوبي انجام نداده اند اما بايد بپذيريم که اين دولت خدمات زيادي داشته و بايد شاکر و قدردان آن باشيم.

وي با بيان اينکه همچنين از بزرگ نمايي خدمات دولت هم بايد پرهيز کرد گفت: گاهي اوقات آمار و ارقامي به مردم ارائه مي شود که گويي در بهشت برين هستيم و يک تصويرسازي رويايي، افراطي در جامعه انجام مي دهند که بايد از آن نيز پرهيز شود.

پورمحمدي با بيان اين که امروز يک سليقه اي پيروز شده و اين سليقه خواست معتدلين، دلسوزان نظام، جمعي از علما و نخبگان بوده است گفت: اين سليقه پيروز حد مشترک مطالبات همه انسان ها و دلسوزان کشور است و ما هم بايد تلاش کنيم و اين سليقه مشترک را در مقابل فتنه ها و پيچ تاريخي حفظ کنيم.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور با بيان اين که امروز وظيفه کمک کردن به اين ايده و فکر است گفت: قانون گرايي، تخصص گرايي، مشورت، هماهنگي ميان قوا، احترام به همه نيروها مواضع درستي است و منطبق بر اصول اصولگرايي است و مي شود گفت محصول فکري ما اصولگرايان در اين انتخابات پيروز شده است هر چند که محصول تشکيلاتي ما شکست خورده است.

عضو جامعه روحانيت مبارز همچنين خطاب به جمع حاضر گفت: در اين جلسه مجموع بزرگ دوستان اصولگرايان جمع هستند و بدون شک همه اين عزيزان از فعالان و سنگ صبوران انقلابند.

وي افزود: فضاي سياسي ما از جهت قواعد، سنت ها و منش ملتهب و متزلزل و شناور است که بايد آن را به حالت ثبات تبديل کنيم و اين مدت که از گردونه سياست فاصله مي گيريم فرصت خوبي براي بازسازي خودمان است که عيوب خودمان را ببينيم و با يک تجربه خوب و توان بهتر و انسجام آينده را ترسيم کنيم و قرار بگذاريم تقوا مبناي حرکتمان باشد.

ضيافت افطاري جامعه اسلامي مهندسين با حضور حبيب الله عسگراولادي دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبري، محمدنبي حبيبي دبير کل حزب موتلفه، مصطفي ميرسليم عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، محمد علي آبادي معاون سابق احمدي نژاد ، محسن مهر عليزاده معاون سابق خاتمي در دولت اصلاحات ، سفير افغانستان، اعضاي شوراي مرکزي احزاب عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري و برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان ادوار برخي چهره هاي سياسي از جناح هاي مختلف و سخنراني مصطفي پورمحمدي برگزار شد.

گفتني است پيش از اين اعلام شده بود علي اکبر ناطق نوري رئيس دفتر مقام معظم رهبري سخنران ويژه اين مراسم است اما وي در اين ضيافت شرکت نکرد و پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي کل کشور سخنران اين برنامه بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر