کد خبر: ۶۴۷۱۰
تاریخ انتشار:۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
واکنش رئیس سازمان انرژی اتمی به حادثه امروز نطنز
آنچه امروز در «نطنز» روی داد تروریسم هسته‌ای بود
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اقدام علیه مرکز غنی‌سازی نطنز را نشان‌دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای دانست
بامداد امروز حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز رخ داد که صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است. برخی شبکه‌های رژیم اسرائیل مدعی شده‌اند این خرابکاری کار آنها بوده است.

علی اکبر صالحی در واکنش به حادثه امروز نطنز گفت: اقدام علیه مرکز غنی‌سازی نطنز نشان‌دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای است. وی تاکید کرد: این اقدام همچنین نشان دهنده ناکامی مخالفان مذاکرات ایران برای رفع تحریم‌های ظالمانه است.


صالحی افزود: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه بر ضرورت بر خورد جامعه بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته‌ای تاکید می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران همچنین حق خود را برای اقدام علیه عاملان و آمران و مباشران محفوظ می‌داند، تصریح کرد: ایران همچنین برای ناکام گذاشتن چنین تحرکات مذبوحانه‌ای، با جدیت گسترش صنعت هسته‌ای و تلاش برای رفع تحریم‌های ظالمانه را پیگیری می‌کند.

اولین اظهارنظر سرپرست گروه فنی بررسی حادثه سایت نطنز
در همین حال عصر امروز سرپرست گروه فنی بررسی حادثه بامداد امروز در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن در نطنز به «نورنیوز» رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی گفت: اخباری که از سوی برخی رسانه‌های خارجی در خصوص علت حادثه امروز در مجتمع غنی‌سازی نطنز منتشر شده صرفا فضاسازی رسانه‌ای است و پایه و اساس واقعی ندارد.

او افزود: گروه فنی بررسی سانحه از ابتدای وقوع حادثه در مجتمع نطنز در محل حاضر شده و در حال بررسی علت رخداد بامداد امروز هستند. در حال حاضر مجموعه احتمالات ممکن در خصوص بروز این حادثه به دقت در حال بررسی است و به محض مشخص شدن علت قطعی حادثه، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

بامداد امروز حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز رخ داد که خوش‌بختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

شبکه دولتی کان اسرائیل روز یکشنبه، مدعی‌شده «حادثه» در تاسیسات اتمی نطنز، کار اسراییل و نتیجه «حمله جدید سایبری این رژیم به ایران» بوده است. این شبکه اسراییلی ذکر کرده چندسال پیش «کرم رایانه‌ای استاکس‌نت» در تاسیسات اتمی ایران هم «کار اسراییل» بوده است.