کد خبر: ۵۰۱۵۷
تاریخ انتشار:۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
«عبدالحسين امینی» رئیس خانه احزاب ایران
حضورم در انتخابات مجلس یازده با دستور مقام معظم رهبری انجام شد
«عبدالحسين امینی» رئیس خانه احزاب ایران، از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی سابق آمریکا و از فعالان اصولگراست که قبل از سال‌های 88 و به تعبیری قبل از فتنه 88 در بخش های تصمیم گیری و مسئولیت های مهم اجرایی همیشه نقشی پر رنگ داشته و در واقع صحنه گردان جریان های مهم سیاسی بوده است.
به گزارش راه امروز: در سال 57 ، قبل و بعد از آن در جریان های مهم سیاسی، جنبش های دانشجویی و... نقشی پر رنگ داشت. سال 57 هم که از خوزستان به تهران آمد با دیگر دانشجویان بسیار متفاوت بود ونقش فعال و پررنگی  در تسخیر لانه جاسوسی امریکا داشت.  روح الله امینی در سال هایی هم که برای ادامه تحصیل به لندن رفت از فعالیت های سیاسی و عضویت در انجمن‌های اسلامی دست نکشید،می توان براحتی ادعا کرد به نوعی سیاست با روحِ روح الله امینی عجین بوده و هست.  پس از سال‌های 88 که فرزندش به شهادت رسید او هم دیگر در هیچ مسئولیتی پیش قدم نشد تا حالا که به پیشنهاد همسر و البته دستور مقام معظم رهبری برای حضور در انتخابات این دوره مجلس پیش قدم شده است. 
امینی حالا با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد تهران در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو با محوریت زمینه های مختلف، تحولات روز ایران و انتخابات مجلس شورای اسلامی و... برگزار شده بود به سخنرانی پرداخت.


وی در این محفل دانشجویی با انتقاد شدید از دولت یازدهم و دوازدهم،دولت حسن روحانی را بی‌تدبیر و ناامید خواند و گفت: امیدواریم مجلس آینده بتواند این دولت خسته و ناکارآمد را وادار به کار و تلاش کند.
روح‌الامینی در ادامه بیان کرد: دولت متأسفانه در همه عرصه‌های خود شکست‌ خورده و در برجام حتی نتوانست یک ریال ازطریق حساب‌های بانکی به کشور منتقل کند البته در قضیه بنزین هم بی‌تدبیری خود را به همه نشان داد.
رییس خانه احزاب در بخش بعدی صحبت‌هاي خود گریزی زد به دلایل حضورش در انتخابات و گفت: یکی از افرادی که خیلی اصرار و توصیه کردند که حتماً در این رویداد سیاسی حضور پیدا کنم، همسر بنده بود، این اصرار در شرایطی است که در دوره‌های قبل و پس از حوادث 88 مانع ورود بنده در بخش‌های اجرایی کشور بودند البته باید بگویم متأسفانه به دلیل آشفتگی‌های اخیر،حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز به دلیل بی‌همتی مسئولان ناراحت بودند از همین رو، باید بگویم که علت ثبت نام بنده در انتخابات مجلس هم به دستور شخص  حضرت آقا برای حضور در جدیدترین دوره انتخابات مجلس بوده است.
رییس خانه احزاب ایران  با اشاره به این‌که چندان تمایلی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نداشته عنوان کرد: پس از حوادث سال 88 در گرفتن هیچ مسئولیتی پیش قدم نشده‌ام هر چند که قبل از آن و در بخش‌های تصمیم‌گیری مسئولیت‌های مهم اجرایی برعهده‌مان بود و به نوعی  صحنه‌گردان بودیم.  در هیچ مسئولیت اجرایی پیش قدم نشدم تا خون امثال پسران ما پایمال نشود
روح الامینی در بیان علت عدم حضورش  در مراجع تصمیم‌گیری می گوید: حضور پیدا نکردم تا خون پاک امثال پسران ما در سال‌های 88 پایمال نشود.  او با گله مندی از این موضوع که در فضای مجازی برچسب های گوناگونی به او زده شده است، گفت: ما در این سال‌ها به دنبال تحسین دیگران نبوده ونیستیم و خوشبختانه تا به امروز حرف دیگران هم بر ما اثری نداشته است.
رئیس خانه احزاب ایران در ادامه گفت: مباحثی که قرا است مطرح کنم حاصل تجربیات ما در بخش‌های دانشجویی است؛ چراکه در دوران دانشجویی با تمام افراد مخالف و غیرمخالف نظام رو به رو بودیم. 
مسیری که انتخاب کرده ایم با مطالعه بوده است
روح الامینی، ادامه داد: مسیری که انتخاب کرده‌یم مثل تمام حامیان با مطالعه بوده و پای آن هم ایستاده‌ایم، فقط سال‌های اخیر فعالیتمان قدری کمتر شده است.
او افزود: اگر به سال 1332 و جنبش دانشجویی باز گردم باید بگویم که افراد در برابر جریان دانشجویی هیچ زمانی بی‌تفاوت نبوده‌اند. 
او با اشاره به این‌که دغدغه ارتقا کشور از زمان نابودی حکومت پهلوی در دستور کار بوده است، گفت: چنانچه فضای سیاسی را دهه 1320، 1330 و 1340 بررسی کنیم  شاهد حضور و فعالیت روحانیون و دانشگاهیان هستیم. همه در برابر مبارزه با دیکتاتوری اتفاق نظر داشتند. البته مدل جنبش‌های دانشجویی در هر یک از دهه‌ها متفاوت بود.
روح الامینی در عین حال بیان کرد که یکسری بی‌تفاوتی‌های سیاسی هست،  که تقصیر ما مسئولان بوده؛ چرا که حس و حال دانشجویان نسبت به 20 تا 30 سال گذشته متفاوت است.
به گفته او، در شکل گیری انقلاب و عبور از رژیم ستم شاهی نقطه تأسی بسیاری از نهادها از دانشجویان مبارز و مسلمان انقلابی پیرو امام بوده است. یعنی اگر خدماتی طی 40 سال گذشته در کشور ایجاد شده، جهادی بوده است. همچنین در بحث امنیت و تأسیس سپاه، اگر نگاه کنید می بینید افرادی بودند که استخوان بندی دانشجویان دهه 60 هستند.
او گفت: آن‌ها در اوج تلاش ها رویکرد مبارزه گری داشتند.  حال اگر بستر دهه 60 نبود،  نمی توانستیم به دستاوردهای علمی کشور دست پیدا کنیم. پایه این توسعه‌گرایی‌ها در دهه 60 نمود پیدا می‌کند. یعنی شکل گیری و قوت گرفتن سپاه در شکل گیری، دفاع، تثبیت و مسائلی که تا امروز ادامه‌دارد به خاطر حضور امثال تهرانی مقدم‌ها بوده است که وظیفه دانشجویی خودشان را به خوبی ادا کرده‌اند. 
 او در بخش دیگری از صحبتهاي خود، با طرح این پرسش که ممکن است بگویید چرا جنب و جوش‌های سیاسی و اجتماعی در کشور کمرنگ، سرکوب یا مانع برای آن ایجاد شده است گفت: به نظر بنده این روزها دانشگاه از جامعه کمی فاصله گرفته است.  اگر روحیه دانشگاهیان همانند دهه 60 بود قطعاً در حوادث اخیر مثل آبان 98 و سال 88 مسائل حاشیه‌ای پیش نمی‌آمد.
به گفته او، در حقیقت چنانچه این روحیه در دانشجویان دهه 70 و 80 وجود داشت شکل‌گیری این اتفاقات اخیر غیر ممکن بود، در آن سال‌ها گره خوردن دانشگاه و جامعه باعث شد اتفاق‌های مهمی رخ دهد.
روح الامینی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر فعالیت‌های دانشگاهی  از اصل به حاشیه رانده شده است یعنی دانشجویان از حیات اجتماعی و سیاسی کشور فاصله گرفته است و این به دلیل خودخواهی برخی افراد است. 
پرسش دانشجويان 
در ادامه این نشست، دانشجویان سؤالاتی را به‌ صورت شفاهی و کتبی پرسیدند که روح‌الامینی به سؤالات پاسخ داد.در ادامه این سوال از سوی دانشجویان مطرح شد که چرا در این شرایط میدان را به جوان‌ها نمی‌دهید وچرا در انتخابات مجلس شرکت کردید؟  روح الامینی پاسخ داد: بنده در این موضوع که باید کشور با حضور جوانان و تصمیم‌گیری آنها اداره شود، هیچ بحثی ندارم. اینکه چرا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرده ام این است که مجلس 290 نفر عضو دارد، بنابراین این یک هویت جمعی است. ما معتقدیم که در میان این 290 نفر 80 درصد این صندلی‌ها باید در اختیار جوانان باشد.  جوانان باید در کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و درمان نقش داشته باشند البته افراد جوان نیز باید در کنار افراد با تجربه قرار گیرند. 
او ادامه داد: باید به جوانان اعتماد می‌کنیم. من نماینده جریانی نیستم. در حال حاضر بنای اعتقادی ما به این است که جوانان انقلابی در رأس قرار بگیرند و تصمیم بگیرند، ما برای هیچ کجا کیسه‌ای ندوخته‌ایم.
او همچنین در پاسخ به این پرسش که  چقدر  از لحاظ اخلاقی و مالی به افراد سیاسی شباهت دارید توضیح داد: مسائل اعتقادی بنده را اگر در موتورهای جستجو گر اینترنتی جستجو کنید، کاملاً مشخص است.  بنده به جز مقام معظم رهبری برای هیچ فرد دیگری حتی تره هم خورد نکردم.  معلم دانشگاه تهران هستم، قبل از اینکه داروساز باشم هم در چهارده سالگی فرد سیاسی بودم که این موضوع تقصیر ما نیست.
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه علت تغییر مسیر برخی هم رزم‌هایتان چیست اظهار کرد: بنده یک نجار زاده هستم. قبل از انقلاب کنار جوی‌های آبادان در کنکور قبول شدیم و هیچ سهمیه‌ای هم نداشتیم، درباره تغییر رفتار آقا زاده‌ها هم از خودشان بپرسید، حوادث اخیر آتش زیر خاکستر است و قطعاً این موضوع حل نشده است.